Tør I stå alene med ansvar og beslutninger, når byggeri skal afleveres?
For at sikre at jeres fremtidige bolig lever op til de krav og den håndværksmæssige finish, I er blevet lovet iht. kontrakt med enten entreprenør eller typehusfirma, så er det en rigtig god ide at lade en bygningssagkyndig være med som jeres sparringspartner og yde kvalificeret faglig bistand ved en afleveringsforretning.
Honorar
Fast honorar kr. 4.000,- inkl. moms for rådgivning og deltagelse ved afleveringsforretning
Kyndig vil sørge for at få sat en deadline for, at fejl og mangler skal være udbedret inden overtagelse
Typisk handlingsforløb ved afleveringsforretning:
- Entreprenør eller typehusfirma melder byggeri færdigt til bygherre
- Bygherre fastsætter dato og indkalder efterfølgende til afleveringsforretning
- Afholdelse af afleveringsforretning med entreprenør eller typehusfirma samt bygherre og dennes rådgiver
- Gennemgang af byggeri med notering af mangler på mangelliste (udføres af typehusfirma, entreprenør)
- Vurdering om byggeri kan tages i brug. (bygningssagkyndig)
- Prissætning af mangler og tidsfrist for, hvornår mangler senest skal være udbedret (typehusfirma, entreprenør, bygningssagkyndig, bygherre)
- Underskrift på afleveringsdokument af bygherre, samt også på evt. aftale om tilbagehold i betaling indtil mangler er udbedret.